Monika Bubholz vald till nytt språkrör och kommunalråd

 

Monika Bubholz vald till nytt språkrör och kommunalråd

Under kvällens medlemsmöte valdes Monika Bubholz till nytt språkrör och kommunalråd. Valet stod mellan Monika och Carola Bolmstedt. Hon påbörjar samtliga uppdrag den 1 november.

  • Jag är glad och hedrad över att få medlemmarnas förtroende. Nu vill jag fortsätta arbetet med att driva kommunens utveckling framåt med konkreta åtgärder som verkligen sätter Karlstad på kartan, säger Monika. Jag vill också tacka Carola för att hon ställde upp och visade att demokratin är levande i vårt parti!

Monika är till vardags civilingenjör, har en master i Östeuropastudier och arbetar på Sweco. Hon är sammankallande i MP Karlstad, sitter i både kommun- och landstingsfullmäktige och har haft flera uppdrag i Karlstad, Värmland och på Ekerö.

Som kommunpolitiker brinner hon för miljöfrågor, jämställdhet och integration. I rollen som kommunalråd kommer hon att bli andre vice ordförande i kommunstyrelsen, ordförande i Tillväxtutskottet, Näringslivsrådet och Drift- och servicenämnden (IT-frågor) samt inneha flera uppdrag kopplade till infrastruktur och kollektivtrafik.

  • Det är skönt att ha ett resultat och det är spännande för oss i partiet med Monika Bubholz som nytt språkrör/kommunalråd. Jag är glad att jag kandiderat ändå, för jag vill gärna slippa funderingar om vad som kunde varit, säger Carola Bolmstedt. Nu kör vi så det ryker – det är val om två år!